|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / PPA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
PPA1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítače a programování 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
9 / 800
|
0 / 0
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KPV/TI a KPV/TI* a KPV/9TI
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KSO/SBZIM
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat jasně vymezenou množinu základních znalostí a dovedností z programování, na kterou pak navazuje několik dalších předmětů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
Student musí získat minimální počty bodů z kontrolního testu (10) a z domácích úloh (20).
Mezní termín pro splnění podmínek k udělení zápočtu je shodný s koncem výuky v zimním semestru.
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
Zkouška:
Písemná forma s možnou ústní a / nebo praktickou částí. Pro úspěšné složení zkoušky je nutné získat z písemné části minimální počet bodů (20) a celkem (za semestr) alespoň minimální počet bodů (50).
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
1. Základní pojmy počítačů a programování; programy a programovací jazyky, jazyk Java; konvence a komentáře; datové typy; proměnné, deklarace, přiřazení, operátory
2. Terminálový vstup a výstup; příkazová řádka; balíky a import tříd; struktura projektu v IDE; JAR
3. Základní matematické funkce; náhodná čísla; řídící struktury (větvení a cykly)
4. Příklady na větvení a cykly
5. Metody, návratová hodnota, parametry, přetížení metod; magická čísla a konstanty
6. Třídy a objekty; výčtový typ; uspořádání paměti
7. Pole, vícerozměrné pole, pole objektů; ověřování správnosti programu, ladění
8. Příklady na pole, metody a objekty
9. Řetězce; práce se znaky; postup při návrhu algoritmu
10. Řazení, výběrem, vkládáním, záměnou; vyhledávání, binární a sekvenční
11. Výjimky; práce se soubory a složkami; souborový vstup a výstup
12. Zobrazení dat v paměti počítače, kódování celých a reálných čísel, znaků; porovnání objektového a procedurálního programování
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici webové stránky (na Courseware) se všemy podstatnými informacemi a materiály (podklady pro přednášky, slajdy z přednášek, videa z přednášek, příklady na cvičení, zadání úloh atd.)
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Heineman G., Pollice G., Selkow S. Algorithms in a Nutshell. O'Reilly, USA, 2008. ISBN 978-0-596-51624-6.
-
Doporučená:
Wróblewski, Piotr. Algoritmy : datové struktury a programovací techniky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0343-9.
-
Doporučená:
Keogh, James Edward. Java bez předchozích znalostí : průvodce pro samouky. Vyd. 1. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0839-2.
-
Doporučená:
Eckel, Bruce. Thinking in Java. 4th ed. Upper saddle River : Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-187248-6.
-
Doporučená:
Herout, Pavel. Učebnice jazyka Java. 5., rozš. vyd. České Budějovice : Kopp, 2010. ISBN 978-80-7232-398-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Celkem
|
140
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní ovládání počítače/notebooku |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat operační systém Windows |
využívat na základní úrovni počítač/notebok |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
moderní informační technologie - používat PC/ notebook a operační systém Windows |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat práci se soubory |
charakterizovat základní jazykové konstrukce a datové struktury programovacího jazyka Java |
charakterizovat způsoby vytváření a ladění Java programů |
vysvětlit základní algoritmy řazení a vyhledávání |
vysvětlit základy objektově orientovaného programování |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat a řešit jednoduché problémy |
aplikovat základní algoritmy řazení a vyhledávání |
sestavit a realizovat programy v Javě |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s demonstrací, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|